36 загальних ознак дислексії

Загальні ознаки



    1. Виглядає живим, дуже розумним, часто вміє добре висловлювати свої думки, проте не може       читати, писати на рівні з однолітками.
  2. Його називають ледачим, недорозвиненим, неуважним, незрілим, «недостатньо старанним», або таким, що має «поведінкові проблеми».
  3. «Недостатньо відсталий» або «недостатньо поганий» для того, щоб йому допомагати у школі.
   4. Має високий IQ, але не справляється з академічними тестами; добре здає усні тести, але не письмові. 
   5. Почуває себе тупим, має низьку самооцінку, приховує свою неспроможність за допомогою компенсуючи прийомів; легко розчаровується і дуже емоційно сприймає читання або перевірки у школі.
 6. Талановитий у зображувальному мистецтві, драмі, музиці, спорті, механіці, торгівлі, бізнесі, дизайні, будівництві, техніці.
 7. Переживає складності при утриманні уваги.
 8.Краще навчається з практичного досвіду,     демонстрацій,   експериментів, спостережень і наочності.
 9.Часто здається, що він «літає у хмарах», «мрійником»; легко може заблукати або втратити відчуття часу.


Зорове Сприйняття, Читання і Правопис
10. Плутається в буквах, числах, словах, послідовностях і вербальних поясненнях.
11. Жаліється, що відчуває або бачить неіснуючий рух при читанні, письмі або переписуванні: текст «пливе», «розповзається», «миготить» тощо.
12. Жаліється на запаморочення, головні болі або болі у животі, навіть – нудоту під час читання.
13. Читає і перечитує, не розуміючи змісту прочитаного.
14. При читанні та письмі з’являються перестановки літер
(на-ан, то-от..), пропуски, заміщення (бідусь - дабуся) або дзеркальне або перевернуте відображення букв(ь- р, б-д, н-и…), цифр (6 і 9, 4 і 7) та/або слів, вгадування закінчень слів і речень.
15. Правопис фонетичний і нестійкий.
Збільшення кількості помилок і ріст рівня дезорієнтації при нестачі   часу на завдання, емоційному стресі або проблемах зі здоров’ям.
16.    Переживає складнощі, говорячи, котра година, при організації часу і дотримання назначених часових обмежень.
Математика і Вміння Організовувати Час
17. Може розв’язувати задачі, арифметичні дії, але завдання, записані словами, у нього викликають складнощі.
18. Його заганяють у глухий кут будь-які вербальні послідовності (дні тижня, абетка, місяці тощо) або словесні пояснення.
19. Може мати складнощі при усному та письмовому підрахунку, але при цьому легко проводить операції з грошима.
20. Математичні дії виявляють його залежність від рахування на пальцях або інших прийомах, часто знає відповідь, але не може її обґрунтувати на папері.

Пам’ять, Мислення, орієнтація у просторі
21.Чудова довготривала пам’ять на обличчя, місця, враження.

22. В основному мислить образами і почуттями, а не словами і реченнями.
23. Може вільно володіти обома руками, але часто плутає право-ліво, вгору-вниз/
  24. Погана пам’ять на послідовності, факти, інформацію, якщо вони не були пережиті емоційно самою дитиною.

Слух та Зір
25. Здається, що переживає складність зорового сприймання, проте перевірка зору не виявляє такої проблеми (дитина косить, перевертає книжку, кладе її боком, зручніше читати/писати стоячи тощо).
26.  Має надзвичайно гострий зір, дуже спостережливий, однак периферійний зір досить слабкий і недостатньо глибокий.
27.  Має широкий слуховий діапазон, чує навіть те, що не чують інші, легко відволікається на звуки.
28. Виникають труднощі із висловлюванням думок, збивається, не закінчує речення, запинається при стресі,1.     неправильно вимовляє довгі речення або переставляє слова чи склади.
29. Схильний до вушних інфекцій, та алергічних реакцій, чуттєвий до їжі.
Поведінкові Ознаки, Розвиток
30. Надміру недисциплінований або дисциплінований лише за жорстких умов.
31.У класі може бути «клоуном», порушником дисципліни або надто тихим і непомітним.
32.Розвиток відбувається або занадто швидко, або із значною затримкою (починає говорити, ходити, зашнуровувати взуття тощо)
33. Може спати дуже чутливо або надто міцно.
34. Може страждати на енурез у шкільному віці.
35. Підвищене почуття справедливості, емоційно чуттєвий.
36.  Незвичайно високий або занижений больовий поріг

У більшості дислектиків проявляється щонайменше 10 з перелічених ознак, які можуть змінюватися щоденно і щохвилинно. 
Найбільш розповсюдженою ознакою є непослідовність.




















Немає коментарів:

Дописати коментар