Реалізація проекту "Дислексія-ознака геніїв"


Це сталося!

 Проект «Дислексія – ознака геніальності!» узгоджено Міністерством освіти та науки України і рекомендовано для впровадження у загальноосвітніх школах Київської,Одеської та Вінницької областей.
Також за запитом Київського департаменту освіти проект було розглянуто Київським університетом імені Б.Гринченка і надано позитивну рецензцію.
Отже! Ми йдемо у школи та інші освітні заклади з метою ознайомити педагогів, батьків, студентів під закладів тощо з таким явищем, як ДИСЛЕКСІЯ! Що це, які ознаки має, як позначається на навчанні і яким чином можна полегшити сприйняття навчального матеріалу дитині, яка має дислексію, дисграфію, дискалькулію – усе це у нашій1,5-годинній лекції, яка містить не лише теоретичний матеріал, але й відео та наочні матеріали.
Вже проводено кілька зустрічей і ми бачимо, що матеріал не залишає байдужими тих,хто щодня стикається з учнями, які «не хотять вчитися». Досвід показує, що переважна більшість педагогів не знають і ніколи не чули про дислексію. І це дуже прикро! Але саме для того ми йдемо у школи, щоб якомога більше педагогів дізнались про цю особливість, її ознаки і способи взаємодії з дітьми-дислексиками.
Нижче ми ділитимемося матеріалами з наших зустрічей.
Побажайте нам удачі! І долучайтесь до нашого проекту!


30 вересня 2019 року було проведено лекцію «Я не хочу вчитися! або Що таке дислексія?» для студентів та педагогів Вінницького Педагогічного Коледжу в рамках проведення Педагогічного форум"Інклюзивне навчання:рівні можливості для кожного". Година спілкування з майбутніми вчителями молодших класів і  досвідченими викладачами коледжу пролетіла непомітно. Було приємно бачити зацікавлення в очах, відповідати на запитання по суті.  




10.10.2019 року відбувся виступ на тему дислексії для педагогів загальноосвітньої школи №11 м. Вінниці. На питання, чи хтось знає чи хоча б чув про таке явище, підняла руку лише одна вчитель з інформатики. Прикро… Але лекція не залишила педагогів байдужими, було багато запитань та кілька інсайтів на кшталт: «О, у мене є такі учні! Тепер я знаю, що із ними!»




27 жовтня 2019 року у смт. Стрижавка, Вінницького району відбулась зустріч з педагогами  Коло-Михайлівської ЗОШ І-ІІI ступенів.  Зацікавлені погляди вчителів давали наснагу і віру у те, що наші зусилля не марні!




Семінар "Корекція та профілактика порушень навчальних навичок" з Вірою Собарь.



В рамках ІІІ Всеукраїнської науково-практичної Конференції "Інклюзивна освіта, як індивідуальна траєкторія особистісного зростання дитини з особливими освітніми потребами" (Третя школа технологій інклюзивної освіти) Громадською організацією "Дислекс і Я" за підтримки ректора ВДПУ імені М. Коцюбинського професора Н.І.Лазаренко, голови ГО Logoclub  А.В. Король, був проведений 30.11-01.12 ( в обсязі 12 годин) навчальний семінар "Корекція та профілактика порушень навчальних навичок: дислексія, дисграфія). Автор семінару Віра Собарь. 45 учасників з різних куточків України , в рамках зустрічі, мали можливість не лише збагатити свою компетенцію з питань, які висвітлювались на семінарі, а й поспілкуватись у дружньому і затишному колі, обговорити хвилюючі питання, поділитись досвідом, а також отримати сертифікати, які підтверджують проходження навчального курсу.









10 січня 2020 році на базі Комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Бородянської районої ради Київської області в смт Немішаєве представниця ГО «Дислекс І Я»  з метою підвищення психолого-педагогічної компетенції педагогів провела семінар для вчителів районнних шкіл Київської області. Як показує досвід, більшість вчителів та батьків не мають уявлення, про те, що ж таке дислексія? Які її ознаки? 
Особливості сприйняття в освітньому процесі у таких діток не враховуються, перетворюючи навчання на справжні тортури. Діти з дислексією, через свої особливості досить часто залишаються без підтримки. Через відсутність розуміння їхньої своєрідності з боку дорослих. Натомість отримують ярлики: «ледачий», «неуважний», «тупий». Питання про особливості розвитку дітей з дислексією, останнім часом стає актуальнішим.  Не минають його увагою і в Міністерстві. Матеріали, які використовувались у просвітницькому заході погоджено з МОН.
Цього дня збагатити свій досвід з даного питання мали можливість 30 вчителів та 3 співробітника ІРЦ. Результат можливий тільки при комплексному підході, тому планується висвітлення цієї теми з представниками батьківської громади наступного тижня. Просимо відгукнутися начальні заклади для співпраці.



        




Березень 2021.Вебінар (формат онлайн) Спільно з Центром нейропсихології, корекції ті розвитку «Femeli», та ГО «Дислекс і Я»  

Тема: «Подолання труднощів у навчанні дітей- нейропсихологічний підхід»

- «червоні маркери»: на що треба звернути увагу
- Причини труднощів письма та читання
- Структура виконання домашнього завдання
- Етапи корекції: погляд нейропсихолога.
Ведучі:
Безверхня Яна Сергіївна - клінічний психолог, дитячий нейропсихолог, арт-терапевт, Член Української асоціації корекційних педагогів. Засновниця та керівниця Центру нейропсихології, корекції та розвитку "Fемелі"
Поплавська Оксана Василівна - практичний психолог, , спеціаліст з корекції розладів навчальних навичок.
Савицька Ірина Сергіївна-практичний психолог, арт-терапевт, член ГО "ДислекІя"

На вебінарі розглядалися:

 -Група ризику,
-Причини виникнення дислексії,
-Наслідки ігнорування особливостей розвитку дітей з дислексією,
- Функціональні компоненти мовлення. Зорова і слухова кора.







Немає коментарів:

Дописати коментар